קוד פתוח, רעות רוח

writerfuy1.jpg

מדובר באחד המקרים הבולטים ביותר של תוכנת קוד פתוח שלא מגיעה לקרסוליה של התוכנה הקניינית שאותה היא באה להחליף. למעשה, היא לא מגיעה לקרסוליהן של תוכנות עיבוד תמלילים מתקופת ה-DOS העליזה, בואך 1990. על כל פנים, לא כשמנסים לכתוב בה בעברית.
החלק הגרוע ביותר: נסיון לערוך מסמך שנוצר ב-Word. נכון, פורמט המסמכים (הישן) של Word הוא בין המחורבנים ביותר ביקום הידוע, אבל זה לא תירוץ. מי שכותב תוכנת עיבוד תמלילים צריך לדעת להתמודד עם פורמטים קיימים. מי שלא רוצה להתמודד – שלא יכתוב תוכנה, וימנע מהבושה. פויה.

בקיצור,

writerfuy2.jpg

5 תגובות בנושא “קוד פתוח, רעות רוח

  1. צר לי אך אני נאלץ להסכים. אני משתמש בתוכנה חופשית איפה שאפשר אבל Word הרבה יותר נוח מ-Writer. ואי אפשר בכלל לדבר איתו על לקרוא docx. והוא גם לא מוציא pdf שזה חשוב לי כסטודנט.
    מה לעשות? יצא להם בטעות אבל Word היא כנראה הדבר הכי טוב שיצא מפיתוח עצמי של מיקרוסופט.

  2. ניר, כתבתי לך לפחות עשרת אלפים מלים בתחליף הוורד האפרורי של אופן-אופיס. זו לא תוכנה סקסית, היא לא מלהיבה, אבל היא עובדת. כמה טורי "ניר הזועם" הנפקת בעזרת Wordpad? אני מבין שאתה מתקשה לעבוד עם אופן-אופיס, אבל אם כבר אתה מזכיר תוכנות דוס, אתה צריך לזכור שמאבדי תמלילים בעברית מעולם לא הסבירו פניהם לתייר: כל אחת מהתוכנות הללו, מאיינשטיין ודרך דורות שונים של וורד, התנהגה בצורה אחרת, ודרשה מהמשתמש לקלל הרבה עד שהתאים את עצמו אל התוכנה (ולקלל מחדש כשיצאה גרסה חדשה של וורד ושינתה שוב את הכללים).

    לגבי טענותיו של אצן חרב הפרשים, הרי שבנתיים לא נתקלתי במסמכי docx, אבל xlsx לא היתה בעיה לפתוח באופן-אופיס, ולהוציא pdf אפשר מאופן-אופיס בלחיצת כפתור, מה שבגירסאות וורד שבהן השתמשתי אפשר היה רק בהתקנה של תוסף (PDF Creator או מוצר דומה).

    אז מה בעצם הוליד את הטרוניה? מקום העבודה שלך מנסה לחסוך ברשיונות אופיס?

  3. היתה איזו בעיה עם אימותי ההתקנה המשובחים ונטולי התקלות של מיקרוסופט, ואופיס סירב לפעול אצלי. הורדתי אופן-אופיס. כל מסמך Word שפתחתי באמצעות ה-Writer התחרבן – ולא מדובר במסמכים מסובכים. WordPad, למשל, פתח אותם ללא בעיה. זה לא עזר למצב הרוח שלי. לאחר כמה שעות של התענוג הזה, ההשתוללות שלי גרמה לכך שיובא איש מקצוע על מנת להתקין את אופיס פעם אחת ולתמיד, ובא לציון גואל.

  4. אופן אופיס ממלאת תפקיד חשוב בעולם והמחאות שלך לא מורידות ממנה וממפתחיה דבר.

    ייתכן שמבאס אותך להשתמש בה עד כדי השתוללות ואיבוד עשתונות אבל זכור כי אינך אלה פיון קטן בשדה מערכה מעשן.

    ממשלות בחרו בה ולא בכדי לחסוך כמה גרושים ואילו מיקרוסופט עצמה נאלצת כחלק מהמערכה הקשה לדחוף סטנדרטים "פתוחים" משלה לאחר שנים של פורמטים קנייניים סגורים ומוגני פטנטים.

    אחד המסמכים המאלפים בנושא הוא של סנטור פרואני בתשובה לנציג מיקרוסופט:
    http://en.wikisource.org/wiki/Reply_to_Microsoft

    וזאת למרות ששכל הנראה התוכנה מפותחת תחת המתודולוגיה של קוד פתוח ולא תחת האידאולוגיה של תוכנה חופשית.

    סוף שבוע נעים,
    ניר

  5. אני תמיד משתעשע כשכושלים בתרגום הכינוי שלי אבל עד כדי כך? 🙂

    בכל מקרה, הסיבה שאני עובד כרגע עם Word היא בגלל שאני סטודנט וחיפשתי שילוב תוכנות שייתן לי לכתוב מסמכים עם נוסחאות מתמטיות. גם עם Word ו-MathType הייתי צריך קצת לקלל עד שהשגתי מה שרציתי אבל זה השילוב שיצא לי הכי טוב.

השאר תגובה