כולכם שחקו נא איתי

עוד הטבה יחודית לקוראיו המשכילים של אתר זה ולמעריצים הנאמנים של האחראי לו: רישום חפשי למערכת יצירת האתרים הגרפית להפעים, הפשוטה להפליא והחינמית להחשיד של החברה בה מבלה הח"מ את רוב שעות היום. המערכת נמצאת כעת בשלב בטא מתקדם. היא דורשת התקנת Flash Plugin עדכני על מנת לפעול, אבל זו לא בעיה – אם הנ"ל לא קיים אצלכם או ישן מדי, היא תדע להפנות אתכם להתקנה (ברשותכם, כמובן). מספר המקומות להרשמה מוגבל. על מנת להגיע לעמוד ההרשמה המחוכם, הנאצל ורב המוניטין, הקישו כאן.

שאלות נפוצות:
ש. אז התמסחרת, אה?
ת. כן. על כל אחד מכם שירשם אני מקבל אלפיים נקודות ובובה של ג'אר ג'אר בינקס.
ש. מה זה "מערכת יצירת אתרים גרפית להפעים וגו'"?
ת. משהו שמאפשר לך לייצר אתר אינטרנט שנראה כאילו בנו אותו בפלאש – בלי פלאש. לחילופין, לבנות אתר יפה ובו לא רק תמונות וטקסט אלא גם אנימציות, אפקטים, מוסיקה, וידאו וכו', בלי להיות יפה או לדעת שום דבר על וכו'.
ש. נשמע מסובך.
ת. ממש לא. זה כל העניין.
ש. אבל אני בכלל לא רוצה לבנות אתר.
ת. מי שאל אותך?

17 תגובות בנושא “כולכם שחקו נא איתי

  1. מעניין מאוד.
    מה חלקך בעשייה?

    העורך לא עובד על לינוקס מהקופסה…
    אדובי מציעה לי באדיבות להוריד קובץ מקור של גרסת נגן יותר מתקדמת ולבנות אותו.
    דרעקס.

  2. לינוקס לא דרעקס!
    מפתחי תוכנה (כמו אדובי) בלי מודעות זה דרעקס
    לינוקס זה תענוג וכיף גדול
    עולם ומלואו של טכנולוגיה ואידאולוגיה שלובים יחדיו
    שמפתחי חלונות וחובבי תפוחים לא יבינו

  3. לינוקס זה תענוג וכיף גדול למי שאין לו מה לעשות בחיים חוץ מלתחזק ללא הרף את מערכת ההפעלה שלו. מי שמעוניין אשכרה *להשתמש* במחשב שלו, לעומת זאת…

  4. המממ…
    זה כמו עם אופנועים
    יש כאלה שצריכים את האופנוע כדי להגיע לעבודה
    ולמעשה הם לא בעלי האופנוע ממש אלא רק בעלי רשיון שימוש
    ואסור להם לגעת במדבקות שמכסות את הברגים כדי שלא תבוטל האחריות

    ויש כאלה שנהנים לפרק ולשמן כל שבוע (לבד או עם חברים) אופנוע שהוא שלהם ממש

    אתה על פי המשל מעדיף לרכב על אופנוע מתוצרת מיקרוסופט…

  5. לא נעים לי לומר, אבל לא זו משמעותו של המושג "בעלות". כדי להיות בעליו של דבר מה לא צריך לדעת לפרק אותו לגורמים או לדעת איך הוא פועל, ואנאלפבית הוא בעליו של מחשבו בדיוק באותה מידה כמו פרופסור למדעי המחשב.
    אני אישית מעדיף ציוד שעובד, בכל תחום, בלי לבלבל לי את המוח. מחשב, אצלי ואצל חלקים ניכרים מהאוכלוסיה, הוא אמצעי, לא מטרה. זה מה שרוב אנשי לינוקס לא מבינים, ולא יבינו לעולם.

  6. יש בתחום הזה שינוי
    לעניות דעתי המשוחדת הגרסה האחרונה של אובונטו כבר שמישה יותר מחלונות

  7. ואללה. במקרה יש לי שני מחשבים עם אובונטו החדש (8.04), בנוסף לחלונות – אחד בעבודה ואחד בבית. לזה שבעבודה מחוברים שני מסכים, וכדי להצליח להפעיל את שניהם נדרשה התערבותו של איש סיסטם עצבני, שנעשה עצבני עוד יותר לאחר שנכשל בכך במשך יום שלם, וכשהצליח לבסוף הודיע שבהחלט יתכן שמדובר במקרה ממוזל ותו לא. לזה שבבית יש כרטיס סאונד סמי-מקצועי שאובונטו לא מוכן לזהות בשום אופן, למרות שהנ"ל נמצא ברשימת הכרטיסים הנתמכים ע"י אובונטו, ולמרות שאפשר למצוא ברשימת התוכנות המאושרות אפילו אפליקציה מיוחדת שאמורה להיות מיקסר הסאונד של הכרטיס הספציפי הזה.
    בשני המחשבים היו בעיות של הגדרת תיקיות כ-shared, בייחוד כשיש ברשת גם מחשבי XP שצריכים לזהות אותן (אובונטו לא נותן לך להיות root, אבל המון פונקציות דורשות את זה). בשני המחשבים היו אפליקציות שהתפוצצו בלי הכרה, כולל חלונות setup של מערכת ההפעלה. כל בעיה שנפתרה לבסוף דרשה עבודה ב-terminal.
    מעבר לכך, בהשוואה פשוטה, בשני המחשבים זמן הטעינה של אפליקציה באובונטו גדול בהרבה מזה שב-XP. מפתיע, נכון? למעשה, לא מצאתי אפליקציית אובונטו אחת, ולו הקטנה והבסיסית ביותר, שעולה מהר יותר מאשר וורד (הידוע בכבדותו) ב-XP. ולמי שלא הבין – זמן הטעינה הממוצע של אפליקציה באובונטו, על מחשב 4core 2.4GHZ עם שני גיגה זכרון, הוא לא פחות משתי שניות. איזו בושה.
    בקיצור, נראה לי שהמשתמש הממוצע יעדיף אפילו להתענות בויסטה מאשר להתמודד עם אובונטו.

  8. היום יצרני חומרה רבים מקבלים באורח פלא מנהלי התקנים חינם ממפתחים בקהילת לינוקס. לא פלא שלא הכל עובד. להפך. אבל ככל שלינוקס נעשית נפוצה יותר חברות יטרחו לפתח מנהלי התקן להמצאות שלהם בעצמם והמצב ישתפר.

    חוץ מזה היה נדמה לי כאילו אתה מתאר את הבעיות שיש לי על חלונות. מנהלי ההתקנים של מצלמות לוגיטק לסוגיהן גורמים למסכים כחולים כבר שנים וכך גם מנהל התקן של לוח שרטוט שקניתי לא מזמן. בכדי לראות סרט דרך המסך השני שמחובר לי למערכת XP צריך לעשות שמיניות באויר ברמת מומחיות של טכנאי כל פעם מחדש כדי לעקוף תקלות תוכנה שונות וגם אצל אבא של איריס ישבנו לא מזמן שעה ארוכה שלושה מהנדסים בשביל להצליח להוציא מהמחשב הנייד שלו תמונה לטלויזיה בסלון.

    בניגוד לאיש הסיסטם שלך אני דווקא נעשיתי הרבה יותר רגוע על המחשב מאז שעברתי לאובונטו.

    יש אפילו שיפור בשיתוף תיקיות עם חלונות. שני קליקים לפני דקה ושיתפתי ספריה עם מחשב XP. רק לפני ארבעה חודשים מייקרוסופט נכנעה סופית בלחץ ועדות של האיחוד הארופי והסכימה לחשוף את פרוטוקול SMB לאחר שנים של מאבק שנקבע בו שהם שוב מנצלים לרעה את כוחם כמונופול (תוך כדי פגיעה בלקוחות שלהם).

    אם אתה צריך הרשאות ADMIN עבור פקודה ב TERMINAL תוסיף את המילה SUDO לפני הפקודה. אתה גם יכול להפוך ל ROOT עם פקודת SU.

    בנוגע לאיכות התוכנות, מאגר התוכנות שנגיש דרך התפריט הוא עצום ומכיל תוכנות בכל רמות הגימור. חלקם בשלות ורבות מהם בוסר. זה חלק מהדינאמיקה של פרוייקטים ופיתוח תוכנה בעולם הזה.

    תרוצים
    רות עבור

  9. [אנחה]
    הסיבות לבעיות של לינוקס לא מעניינות אותי. אני רוצה להשתמש במחשב – ותו לא.
    ואני ראיתי מסך כחול ב-XP בדיוק פעם אחת בחיי – כשאחד הזכרונות באחד המחשבים שלי הלך לעולמו.
    אל תבלבל, אגב, בין בעיות של מחשבים ניידים – שהן עולם שלם בפני עצמו, ללא קשר למערכת ההפעלה – לבין בעיות של מערכת ההפעלה. אבל אם כבר, הרי שעל כל בעיית מחשב נייד שתמצא ב-XP יהיו לך עשרים באובונטו.
    ולקינוח: לא דיברתי על איכות התוכנות של אובונטו. דיברתי על כך שאובונטו איטית יותר מ-XP, לעזאזל. ולזה אין תירוץ.

  10. עכשיו אולי הן לא מעניינות אותך.

    אבל עוד שנתיים שלוש כשהמחשב הראשי שלך בעבודה ובבית יריץ לינוקס ואמא שלך תתקשר כל יומיים להתלונן על דואל שהיא לא מצליחה לשלוח מאובונטו הן יעניינו אותך בעל כורחך.

    מו הא הא…

  11. זה שאתה נותן למשפחה שלך להפוך אותך לטכנאי מחשבים פלוגתי, לא אומר ששאר האוכלוסיה ככה. מעבר לזה, יש גרעין של אמת במה שכתבת: כל משימה פשוטה באובונטו דורשת טכנאות. זו הסיבה שהיא לעולם לא תהיה פופולרית.

  12. ומצד שלישי,
    סביבת לינוקס מאפשרת לך ליצור מערכת הפעלה פשוטה ואינטואטיבית. מערכת הפעלה שכל מה שהיא יודעת זה לשלוח מיילים, לכתוב דברים, לכבות ולהדליק את המחשב ואפילו להריץ אפליקציות (הזכרתי לגלוש ב'אינטרנט'?)
    אני מדבר כמובן על קסנדרוס (שמגיעה בימינו על ה-eeePC המגניב)

    ny,
    עוד פרטים כאן: http://www.xandros.com/
    (תתקין לאמא שלך כזה)

    אתה לא צריך לדעת את כל רזי הלינוקס כמובן, תמיד יהיו אמני זן ואומנות אחזקת האופנוע.

  13. מצטער להודיע ניר, אבל גם האובונטו החדשה לא מספיק טובה עדיין למשתמש הרגיל. להלן בדיקה שנעשתה בנושא: http://contentconsumer.wordpress.com/2008/04/27/is-ubuntu-useable-enough-for-my-girlfriend/
    גם אני רוצה לעבור ללינוקס אבל היא עדיין לא תחליף שלם לחלונות שלי.
    יש לי מחשב נייד שעובד על XP ולקח לי בדיוק שלוש שניות לחבר אותו לטלוויזיה ולקבל תמונה. וזה היה בכלל עם VGA ולא S-VIDEO או משהו חכם יותר.

    ואם יש דרך טובה לגרום לאובונטו לזהות את הטלוויזיה שלי אני אשמח. זאת כרגע הבעיה הכי גדולה שלי.

  14. שמע, ניר – אני חייב להודות שהעורך שלכם פשוט פיצוץ. נפלתי מהכיסא. המון זמן לא ראיתי משהו כל כך אינטואיטיבי ושימושי. הראתי את זה לאנשים בחברה וכולם מאוד התרשמו.

השאר תגובה