ימי תל אביב האחרונים

לפני שנה ראה אור בקנדה ספר שכתבתי בשיתוף עם לביא תדהר, The Tel Aviv Dossier – אפוקליפסה על-טבעית תל אביבית כשרה למהדרין. והנה מגיעה המהדורה העברית:

front_sm.jpg

מן הכריכה האחורית:

הרוחות מתחזקות, דוחקות בי, מנסות לקרוע את המצלמה מידי. אני מסתובבת, המצלמה עוברת על פני התחנה המרכזית הישנה ומישהו צורח…

הסופות הכו בלב העיר תל אביב, ודבר לא יהיה עוד כשהיה.
בעיר הנקרעת לגזרים באלימות שאיש לא יודע את פשרה, נאבקים שלושה על חייהם – יוצרת סרטים דוקומנטרים, תלמיד ישיבה וכבאי מטורף. הם מנסים לשרוד ולמצוא משמעות, אף במחיר אובדנם. ובעוד תל אביב הולכת ומושמדת, מתרומם בלב העיר הר מסתורי הנראה כעולם זר, אחר. האם שם תימצא ישועה? האם יש ממש בשמועות הקדחתניות על בואו של המשיח?

האם התום יוכל להמשיך ולהתקיים, האם תקווה תוכל לצמוח מתוך החורבן, בשעה שהעיר מאבדת מגע עם העולם החיצון וסוגרת על עצמה ועל הילדים המעטים שנותרו בה, משחקים ומלקטים מזון בין ההריסות?

ימי תל אביב האחרונים הוא תערובת לוהטת של דימויים מקראיים, אימה נוסח ה. פ. לאבקרפט ותרבות ישראלית, בחלקו מותחן ובחלקו דיון מעמיק בטיבה של אמונה. זהו רומן מקורי וסוחף שבו, תחת הייאוש והמאבק לקיום, ההומור נוכח תמיד.

—-

עותקים מוקדמים של המהדורה הראשונה ניתן יהיה לרכוש בפסטיבל איקון הקרוב, החל מיום א' בשבוע הבא, וכן בחנות המקוונת של ההוצאה.

במסגרת הפסטיבל, לביא ואני נדון בספר בפאנל "כך השמדנו את תל אביב", שיתקיים בבניין אשכול-פיס ב- ובכן, בתל אביב (רחוב הארבעה), אולם 2, ביום ב', 27/9/2010 בשעה שמונה בערב.

כמו כן ובהזדמנות זו, לביא ואני נשתתף באירועים הבאים:

מפגש עם סופרי פרס גפן נ. יניב ול. תדהר, אשכול-פיס, אולם 5, יום א', 26/9, 18:00

יצירת עתיד ישראלי: פאנל עם נ. יניב, ל. תדהר ושמעון אדף, בהנחיית אביגיל נוסבאום, סינמטק תל אביב, יום ג', 28/9, 17:00

השאר תגובה